Saturday, August 13, 2011

DENGAR SINI OPAH NAK PESAN...




Assalamualaikum..selamat petang..korang dah beli juadah berbuka?atau memasak di rumah?hari ni kan sabtu..better masak di rumah je lagi bagus..beli luar pun tak elok selalu2 sangat...

kalau yang bujang2 tu tak hairanlah kan beli kat bazar..ape yang penting,pastikan korang memilih gerai yang menjual makanan yang bersih,tak dihurung lalat,dan belilah ala kadar sudah..jangan diikutkan sangat NAFSU MAKAN tu...last2 tak habis,buang dalam tong sampah..menangis makanan tu...

Makan ikut ala kadar yang perut korang mampu nak tampung...jangan disumbat sumbat macam dah 2tahun tak makan..nanti malam dah tak larat,senak perut..akhirnya tak terawikh..pahala pun tak dapat...rugilah kita tak kejar pahala tu kan...kalau tak larat nak ke masjid,buat di rumah pun tak apa..walaupun pahala jemaah lebih banyak...buat sorang2 pun tetap dapat pahala..sekurang2nya kita buat jugak....dengar yer cu..

cukuplah opah membebel di sini..hehehe...opah plak..bila plak aku ade cucu..atuknye pun tak ade lagi..teringat opah aku sebenarnye..rindu2 aduh sayang merindu...hehe...oklah..

SELAMAT BERBUKA PUASA...^_^

pss..ari ni lauk kari kepala ikan,sambal sotong..nala punya sedap...hahahaha...


2 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

selamat berpuasa sis LM ucapkan.rugi jika kita tak rebut peluang utk dpt ganjaran pahala yg hebat di bulan ramadhan ni

Terbang Bersamaku said...

yup, betul tue..masak sendiri lagi berbaloi-baloi kan...Selamat berpuasa ye...=)