Followers

Monday, August 1, 2011

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN

Assalamualaikum..selamat pagi..alhamdulillah..aku dah selamat sampai semula ke rumahku yang tercinta lepas pulang ke kampung opah selama 2 hari..balik jenguk opah...nanti bulan puasa balik lagi..raya confirm aku balik la..aku tak pernah raya kat rumah sendiri pun..hahahaha...


Sekali lagi bersyukur sangat2 kerana aku masih lagi diberi kesempatan untuk melalui bulan yang penuh kemuliaaan..bulan yang penuh keberkatan...aku berharap pada bulan mulia ni aku dapat lebih memanfaatkan dengan perkara2 kebaikan..lebihkan beribadat kepada Yang Maha Esa..

Ayuh sahabat2, mari kita perbaiki diri yang penuh dengan kekhilafan..mari kita perbanyakkan ibadat kepadaNya..jauhi diri daripada perkara-perkara yang mungkar dan yang boleh membatalkan puasa kita. Elakkan daripada umpat umpatan,keji mengeji dan hal2 yang melalaikan..apatah lagi dengan blog2 ni...bagi aku berblog ni tak salah walaupun kita di bulan yang suci...kita boleh sama2 kongsikan perkara2 yang bermanfaat untuk dihayati bersama2...elakkanlah dari entry2 berbaur gosip,mengumpat dan mengata hal orang lain...blog pun salah satu medium untuk kita mendapatkan ilmu..

Ramadhan kali ni keseronokkannye sebab dapat puasa di rumah dengan family...bolehlah merasa makan sedap2 sikit bila berbuka puasa...hehehe...tapi awas!!!elakkan pembaziran dari nafsu yang bermaharalela bila melihat makanan yang sedap2 di bazar...(peringati diri sendiri ni)...nanti ank tarawikh,berat perut...cuma,terkenang jugak saat2 berpuasa di UUM mase aku semester kedua...paling tak boleh lupa kenangan berpuasa di KOTA BHARU...hummm..tetap tersemat dalam hati sampai bila2..hehe..

oklah...aku pun dah tak tahu nak tulis apa...mata pun dah mengantuk...nanti nak bangun sahur...oklah..selamat menyambut ramadhan al-mubarak...bersama2lah kita menggapai maghfirahNya...maafkan kekhilafan diriku sekiranya ada sama ada yang aku sedar mahupun tidak...selamat malam..Assalamualaikum...^_^

5 comments:

Popoi said...

selamat menyambut Ramadhan!! ^_^

AnNa FaRHaNa said...

salam ramadhan popoi...=)

Nizam Ijam said...

selamat berpose... :)

are_tik25 said...

selamat berpuasa mek na cyg!!!

NNisa said...

selamat menjalani ibadah puase.

selamat bertarawih.

selamat bermoreh.

hehehe :)