Sunday, July 24, 2011

INI ENTRY BERKENAAN BOLA

Assalamualaikum...selamat malam..eh,silap..selamat pagi ahad..


sebenarnya mata aku dah mengantuk, tapi memandangkan entry tak diupdate lagi untuk malam ni, so, aku tundakan dulu hasrat mau tido..hahaha..gila blog!!ehh..tak..aku sebenarnye nak buat sedikit rumusan tentang perlawanan antara Malaysia dengan Singapore tadi..

*sumber gambo dari uncle google*

Pada aku, permainan Malaysia agak bercelaru sikit dan banyak terlepas bola..dan apa yang aku perhatikan,mungkin diorang kurang biasa dengan PADANG TIRUAN@ PADANG RUMPUR CARPET tu..yelah kan..padang kat stadium BUKIT JALIL kita Padang RUMPUR ORYGINAL punye maa..so,aku perhatikan mereka mungkin agak kekok bermain di padang tiruan tu...pada pendapat aku la..pade korang aku tak tau..

Mase perlawanan separuh mase pertama tu, aku tak tengok sebab aku dalam keta mase tu dalam perjalanan ke Taiping..jadi aku just dengar di RADIO ERA je..memang lagi tak senang duduk la aku dalam keta..duk terbayang2 je kat mata aku bila dengar pengulas bola tu duk membebel...hahaha...separuh mase kedua baru aku dapat tengok..tu pun kat kedai makan ngan family aku..dan doa aku dimakhbulkan...akhirnya SAFEE SALI dan HADI..eh,betui ke tidak hadi namanya ya? berjaya membuktikan HARIMAU MALAYA bukan sekadar nama..walaupun kalah, tapi bagi aku, itu adalah KEMENANGAN DALAM KEKALAHAN..sebab ape????

sebab mereka berjaya kejar mata walaupun awalnye ketinggalan 4-1..bagi aku, kemenangan Singapore itu bukanlah suatu yang boleh dibanggakan..Mereka punya kelebihan MAT SALEH IMPORT yang berjaya mengoyakkan gawang gol kita..bukan dari ANAK JATI mereka sendiri..cuma sedikit terkilan dengan gol ke-5 yang pada aku satu kecuaian pemain kita..

tapi,tak apalah...Kita tunggu perlawanan TIMBAL BALIK 28 JULAI nanti..harap2, mase tu  SHAHRUL IDLAN TALAHA dah pulih dari kecederaan..kawe nok demo main yo..demo salah sore aye tambatan Malaysia..gomo!!gomo!!! opppsss...hehehe.....ayuh rakyat Malaysia...kita berikan semangat kepada pemain kita untuk meruntuhkan gawang gol Singapore!!!doakan agar mereka berjaya nanti..insyaallah...MALAYSIA BOLEH!!!!!


Semangat kan aku dengan bola...hahaha...memang aku minat bola walaupun aku tak reti main bola dan seangkatan dengan bola iaitu futsal..hahahaha..

dahla mengarut...selamat malam..^__^

11 comments:

merahitujambu said...

tahniah malaysia..kita tunggu seminggu lagi..moga ada luck..=)

Ukhtifarhana said...

insyaallah..=D

are_tik25 said...

tuuu diaa pengulas bola!!! haha

Ukhtifarhana said...

haaa laaa...ceq jadi pengulas bola la plak..ni la cita2 asal ceq..hang baru tau kaa..hahaha...

Pendamba Mawar said...

harap kat malaysia nanti kesebalasan dipilih yang terbaik dengan strategi counter attack yang lagi cepat... pemain midfield kna bijak intai pluang..sidemidfielder pon kna lebih laju.. da pling penting harap RTM buat siaran langsung

Ukhtifarhana said...

yeahh..itu dia penganalisa bola yang berbakat telah muncul...ikuti berita selanjutnya pada 28 julai nnti..ahaks!!haaaa..statement yang last tu mawar setuju walaupun kat rumah ade astro...agagagaga...bukan ape,owg lain pun tntu nak tgk...heee...go malaysia go!!!!

shamyheart said...

amboi, bersemangatnya cik Anna ni..

kak sha pun tgok bola jugak. Singapura punya perlawanan rancak dan asyik menyerang.

Kakak kak sha pula tak suka kpd goalkeeper tu. haha~

P/s: kenapa tak buat comment ni pop up? senang sikit, tak lambat load.

Ukhtifarhana said...

of coz kak sha...peminat tegar bola ni...hehehe...

pop up tu nak bt camane?

nurulain1011 said...

samelah. tak tau anything sangat pasal bola. tapi tetap nak sokong Malaysia! hehe


XD

Mr.She said...

yeah, harimau malaya always in our heart. keep it up marimau malaya! :')

TisuMedia said...

apa-apa pun tahniah pada Harimau Malaya kerana telah cuba yg terbaik...

berharap yg lagi baik di Bukit Jalil nnt.