Followers

Thursday, July 7, 2011

Kamu dibuli teman lelaki?

Assalamualaikum...selamat pagi seantero dunia..di pagi yang ceria lagi indah ini,tangan aku pun tetiba ligat nak gatai berjalan2 di barisan keypad2 laptop aku yang dah buruk ni..buruk2 pun aku sayang tau...muahh2!!

entry pagi ni agak2 aku la...kalau depa2 sang arjuna baca mau depa cenge ngan aku kowt..*xtau betui ka tak eja cenge..sebab aku bkn org kedah pun...kih3..tapi..kalau hangpa xdak buat perangai mcmni xdak apa la kan..cool ok..ni sebagai peringatan pada kaum2 hawa..hangpa pun baguih apa baca ni..haa..meh2 baca..

aku nak tanya la pada hangpa (kaum2 ku)..hangpa rajin kena buli tak dengan pakwe hangpa?kalau rasa2 teman lelaki hangpa ada ciri berikut,silalah bukak mata luas2,terangkan hati xpayah la nak tunggu lagi lelaki mcmtu..bila hati tgh duk sayang..kau lah bunga..kaulah bintang..kaulah bulan..sedar xsedar, dia rupanya duk ambik kesempatan atas diri hangpa oleh kerana sayangnya hangpa pada pakwe hangpa tu..tengok2, ada  tak ciri2 yang hangpa penah alami mcm kat bawah ni..

jom buli balik..*gambar sekadar hiasan..ambik dari pakcik google je..

PERTAMA~ rutin mingguan hangpa duk pi cuci selonggok baju dia..takpun paling2 dia kasihan sangat,dia pi suruh hangpa hantaq pi dobi..amboi2..belum jadi suami lagi dah suh cuci baju depa..dah jadi suami xpa,itu namanya dapat pahala seorang isteri..ni belum jadi suami lagi na cik kak..itu namanya ambik kesempatan @ pemalas!!!

KEDUA~ kalau kuaq pi dating plak, mula2 dia bayaq makan minum,tengok wayang suma..tapi..tapi..tapi..bila dah nak balik,tiba2 plak dia nak pinjam duit ngan hangpa...kalau pinjam pastu bayaq balik xpala..ni xbayaq balik...ada orang kata..bukan aku la kata..org laki kuat pinjam duit kat org pmpuan ni org laki xleh pakai...betui ke tak xtaula aku..haha..

KETIGA~ 1bulan sebelum hari jadi hangpa, dia sibuk la bagitau hangpa dia nak hadiah apa...tapi,bila hari jadi hangpa, dia bagi kad ucapan ja..ada ka patut...

KEEMPAT~ bila nak kuaq dating, dia suh hangpa yang pi ambik depa kat rumah. depa masuk ja dalam keta, terus baringkan seat pastu tiduq..amboii...santainya..

KELIMA~ dia tak boleh dan tak dapat terima hakikat yang hangpa lebih baguih dan ada banyak kelebihan berbanding dia..tak kisah la dari segi pangkat ka, belajaq ka..mesti depa nak menanglah..

KEENAM~ Dia dapat markah tinggi dalam assignment dia yang 100peratus hangpa yang buatkan!!!!

KETUJUH~ dia tak bagi hangpa pakai lawa2 kalau hangpa tak kuaq ngan dia...kalau hangpa pi kuaq ngan member2 hangpa,dia tak bagila hangpa melawa sebab kononya takut hangpa kena ngorat dengan orang lain..adaka patut..

KELAPAN~ bila orang tanya kat dia..."ni awek hang ka?"..dia pi jawab.."eh...taklah..ni orang gaji aku.."..walaupun mungkin dia bergurau, tapi hangpa tak layak diperlakukan sebegitu..


sampai nombor lapan ja..dua lagi hangpa sendiri pikiaq la na...entry ni sekadar mengingatkan sahaja...takkan la ada kowt lelaki yang macamtu?..ambik hati balik kaum2 adam ni...hehe..tapi zaman la ni, dah tak mustahil ada..hangpa pun (kaum2ku dan aku sendiri) jangan duk buat perangai lagu tu na..perangai lagu mana?lagu apa2 la...hahahaha...ok..sampai kat sini dulu...sehingga bertemu lagi ni lain waktu...*kalau aku rajin nak update...kih3...Assalamualaikum....^_^



No comments: