Followers

Friday, July 15, 2011

10 perkara lelaki cakap dan makna disebaliknya

10 perkara lelaki Cakap Dan Makna Disebaliknya... 

Assalamualaikum...

jom baca jom...




Jom kita tgk apa 10 kata lelaki dan makna disebaliknya...



1) Kalau lelaki kata: Oklah wak, kita sembang lain kali ye
Maknanya: Memang kami bz pon. Takda nk kias apa2.



2.Kalau lelaki kata: Tak pe, saya tak kisah.
Maknanya: Memang kami tak kisah pon sebenarnye. 
Takda nk perli or sinis-sinis. 



3.Kalau lelaki kata: Kita kawan aje lah ekk. Saya memang suka kat awak tapi 
saya suka sebagai kawan je. 
Maknanya: Sebab lama sgt berkawan, dah terbiasa. Jadi x leh nk develope
 feeling more than a friend.Sbb lain -> masa nak dulu, korg yg jual mahal 
Sori la yea. sape suruh kan. 


4.Kalau lelaki kata: Eh....u call ekk? Sori, tetido td. 
Maknanya: Ye, memang kami tdo pon. 



5.Kalau lelaki kata: Lain kali je la kita keluar, i bz la sekarang ni. 
Nanti i free i call u, okay? 
Maknanya: Kami ade byk keja yang tertangguh, tolong la paham. 
apa2 pon yg kami buat, utk masa depan jugak. 
Jgn la pikir -ve sgt, 



6.Kalau lelaki kata: I sebenarnya tak la memilih sangat. 
Maknanya: Mmg kami tak memilih pon. Kami pilih perempuan yg sedap 
memandang ja. X semestinya kena lawa.


7.Kalau lelaki kata: I tak kisah penampilan u macamana pun. 
Maknanya: Jangan la mekap byk sgt, penat tau tunggu. 



8.Kalau lelaki kata: Lain kali kita keluar lagi ekk? i kena balik cepat la, 
ada hal.. 
Maknanya: memang lepas ni aku nak lagi keluar ngan kau. 



9.Kalau lelaki kata: Saya suka perempuan yg mcm ni...mcm tu..bla...bla...bla...
Maknanya: Saya tipu je, saya tak kisah pon. Lelaki tak detail nk
saja nk bg awak merajuk sebab awak comel bila merajuk. 
 pilih ape2 pon, 



10.Kalau lelaki kata: U keje kat mana? as what? 
Maknanya: Mintak-mintak la keja biase2 je. Kalau keja besar, 
Hantaran besar, demand mesti tggi punya. Nk jaga standard la 
kata kan.selera pon besar gak. 



Lelaki ni kadang2 suka cakap straight to the point dan kadang2 
berkias jgk utk jaga hati pasangan masing2. Kdg2 sebab salah 
komunikasi, perhubungan bleh jadi renggang tiba2. Pihak 
perempuan kena paham lelaki punya perangai, dan lelaki jugak
 kena paham perangaipompuan, baru la harmoni perhubungan 
tue. Harap lepas ni korang paham la apa yg lelaki cuba sampaikan, 
he3...



Kalo ada komen sila2 la tinggalkan kat bawah...

Baca sorang2 ja? Kongsilah dgn kawan2, he3...

~dipetik dari http://www.budakbotak.com~

5 comments:

Anonymous said...

Hi, Ӏ do think thіѕ is аn eхcellent web site.
I stumbledupοn іt ;) I mаy return once
аgain sіncе I boоκmаrked it.
Money and frеedοm is the greatest way tо change, may you be rich and continuе
to help others.

Feel fгee to suгf to my web page :: odzie� damska

Anonymous said...

It's remarkable in support of me to have a web page, which is useful in support of my knowledge. thanks admin

Also visit my web blog - visit the next web site

Anonymous said...

Undenіably believe that whiсh yοu statеԁ.
Your faѵοritе justіficаtion seemed to be on the inteгnеt the simplest thіng tο bе aware of.
I say tο you, I сertainly gеt іrκed whіle people think аbout ωοгries thаt thеy juѕt ԁo
not know about. You managed tο hіt the nail upon the tοp anԁ also dеfinеd out the
ωhоlе thing withοut having side-effects
, ρeople can tаke a signal. Will probablу be
baсk tο get morе. Thanks

Ηere іs my web page :: maść na łuszczycę

Anonymous said...

Fantastic blog you hаvе here but I
ωas wаnting to know іf уоu knеw of anу mеssagе boards that cоνer the
sаme tοpics talκed about in
thіs аrticlе? І'd really love to be a part of group where I can get feedback from other experienced people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Bless you!

Here is my weblog - adwokat wroclaw

Anonymous said...

What's Taking place i'm new to thiѕ, ӏ stumbleԁ
uροn thiѕ I've found It absolutely helpful and it has aided me out loads. I am hoping to contribute & help other customers like its aided me. Great job.

Feel free to visit my weblog :: agnosco.pl