Followers

Sunday, March 27, 2011

musim yang kian berubah


Assalamualaikum....pe kabo mike sume?teman harap kome sihat ler yer...
burrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...apekehenye lah..bumi sintok sekarang ni dah rupe macam di korea nun...sejuk yang amat...teman udah rase macam musim sejuk dah...malam ni dah masuk seminggu teman tido berstokin dan bersweater..pastu selimut lagi...tengok2!!!tak ke sejuk benor tu...alkisahnye bumi sintok asyik hujan je sekarang ni...walhal bukan musimnye pun...tapi, kuasa Tuhan...siapa yang mampu mengubahnya ye tak?musim sekarang pun kalau kome perasan ler,udah xikut musim lagi...musim dorian contohnye...idak sampai lagi musim,buah dorian ade juge org jual...nun,negara arab sana,idak pernah2 turun salji,dah bersalji....*negara mana teman kurang pasti,kalau kome tahu,kome sharelah yer...* ini sume petanda2 dunia akhir zaman...bencana alam usah dicakap ler..banyak bebenor dah kite dengor...malah makin hampir pulak ke malaysia...cuma,kita bertuah benor ler dilahirkan,dibesarkan di Malaysia ni...tapi,manusia?masih jugak xsedar2 dan makin liar....kome tengok aje ler dalam paper..setaip hari adeee aje citenye..orang merompak,menyamun,buang anak,bunuh...itu belum masuk lagi yang anak derhaka,tikam ayah,tikam mak...yang si suami,simbah asid,dera isteri,dera anak...kalau inilah yang dikatakan bertuah,teman idak ler rase bertuah sebab akhlak masyarakat kite udah menjunam jatuh..itu pun xsedar diri lagi dapat hidup aman damai dri bencana alam..jangan bile Allah dah turunkan bala,baru ler sume pakat nak menginsafi diri dan bertaubat...Nauzubillah...

*bwk payung besor2*

p/s: musim2 hujan ni jangan ler kome lupe bawak payung yer...kang demam pulak..susah kome..

1 comment:

sha said...

nasihat yang baik.

sekali keluar bahasa negeri dia.. iye dak?