Wednesday, March 9, 2011

haishh..macam2 hal

Asalamualaikum...
wat gapo demo?sihat ko dop?
opss..tercakap kelate lak..
cik anna sihat2 je..harapan cik anna,korang camtu jugakla ea..

haishhhhh..macam2 hal lah yang cik anna dengar sekarang kat uum ni..
lagi2lah bile baca komen2 budak2 uum  ni kat facebook UUM KINI..
perghhh...diorang berhujah kalah dari parlimen tau..cik anna pun ada jugaklah menyebok kat uumkini tu...
macam2 isu yang diutarakan budak2 ni....ada yang berhujah cara diplomasi,cara hentam orang,cara maki2 pun ada jugakk..aipp2!!!jangan maki2..xbaik tau...lagi bertambah dosa adala..

ape yang diperkatakan dalam uumkini tu ada betul,ada jugak yang xsepatutnya...ada pro dan kontranya..cik anna sendiri pun ada jugak tak puas hati dengan sesetengah perkara...cuma,bila kita nak meluahkan sesuatu tu,biarlah dengan budi bicara yang elok..orang pun tak adalah pandang yang xelok kat kita..lagi satu,bila orang memberi nasihat,janganlah terus bangkang....kalau xmahu terima nasihat pun,tak perlulah guna bahasa yang kasar...budi bahasa ni bunga peribadi seseorang,buahnya pulak nilai murni yang ada pada diri kita...kalau orang dah pandang yang tak baik, takkan ada pulak orang nak berkawan dengan kita..iskhh..cik anna xboleh bayangkan kalau ada org sakit hati dengan cik anna...xtenang hidup tau...sebab tu,cik anna usaha utk tidak mengeluarkan statement atau bahasa yang kasar bila bercakap dengan orang...cik anna memang jenis tak suka cari gaduh,dan sangat2 pentingkan persahabatan dan percakapan dengan orang.


sememangnya manusia ni diciptakan dengan pelbagai sikap dan perangai..tidak ada yang sempurna...tetapi, apa kata kalau kita selami sifat2 yang baik yang ada pada rasul kita.jadikan sebagai panduan hidup kita..cik anna xkata cik anna ni baik..(tapi mmg cik anna baik tau) dan tujuan cik anna cakap di sini bukanlah nak 'mengajar' cume memperingati sesama sendiri dan pada diri cik anna jugak..so,sama2lah kita memperbaiki diri...ok...

peace!!no war...(^_^) 

pss..malam ni nak makan chicken chop lah..jom,cik anna belanja...hahaha...

2 comments:

anym dan dunia said...

betol2, jgn cari gaduh . tp kalau gaduh cri kita ? haha

AnNa FaRHaNa said...

hahaha...xtahu la..sabaq jelah no..haha