Followers

Friday, March 25, 2011

ape kes la nak bunuh2 diri ni hah!!!

Assalamualaikum.....cik anna geram!!geram!!!geram!!! tahan gaban dengan manusia yang xtahu bersyukur dan menghargai kehidupan!!!tahap kegeramanku semakin berganda bila terlihat satu video yang dipostkan oleh kawan cik anna berkenaan seorang gadis yang cuba utk membunuh diri di KBMALL kelantan.Apa ni???

KEPADA KAU2 YANG BERHAJAT,ADA KEINGINAN NAK IKUT JEJAK LANGKAH BUDAK PEREMPUAN TU..SEBELUM KAU AMBIL TINDAKAN TU,KAU BACA, DENGAR APA AKU NAK KATA~

kau langsung xhargai kehidupan kau.Kau ambil tindakan untuk bunuh diri bermakna kau menidakkan ketentuan Tuhan!!!helo kawan,setiap masalah ada penyelesaian lah..kau ingat dengan bunuh diri kau dapat selesaikan masalah kau ke????KOSONG..kau xkan dapat apa2...kalau kau mati, kau memudahkan jalan kau ke neraka..kalau kau hidup,kau menanggung malu seumur hidup sebab satu Malaysia tahu kau cuba nak bunuh diri..apatah lagi parents kau..lagi malu..dan hidup kau akan lebih tertekan!!Kau xtahu hukumkah?jangan kau kata tak ada orang bagitahu kau.Kau sendiri yang tak guna akal dengan sebaiknya..kau hanya ikutkan kemahuan perasaan kau daripada kau fikir baik buruk tindakan kau nanti..tolonggglah...Kau tau tak,tindakan kau ni menyusahkan orang lain?kau bahayakan nyawa orang yang nak selamatkan orang macam kau yang bertindak bodoh??dari kau ambil tindakan bodoh tu,lebih baik kau mintak pada yang di atas sana.Kau solat,Kau buat solat istiqarah..kau mintak Dia tenangkan hati kau..Mungkin kau fikir Dia lambat bagi penyelesaian pada kau,TAK!!!BUKAN Dia lambat atau tak tolong kau selesaikan masalah kau..Dia Yang Maha Penyayang..Dia menjadikan setiap kejadian dan ujian kerana Dia sayangkan kau..bukan Dia nak mendera kau!!Aku jugak pernah gagal bercinta,aku jugak pernah kecundang dalam pelajaran,dan aku juga pernah punya masalah dengan kawan2 dan orang sekeliling aku..Tapi aku takkan buat tindakan bodoh tu. Kau xtanamkan sifat sabar dalam diri kau..Kau biarkan syaitan merajai hati kau..kau biarkan syaitan menari2 suka dengan tindakan kau tu..naahhhhh..kau pun nak jadi sahabat syaitan kah?jangan marah aku kata macam ni..aku memang marah sebab kau langsung tak hargai kehidupan kau..tolonglah,sebelum kau ambil tindakan tu,aku mintak sangat kau fikir sebaiknya..

KAU PILIH JALAN MANA YANG KAU NAK..JALAN SYURGA..ATAU JALAN NERAKA.TEPUK DADA TANYA IMAN KAU..BUKAN TANYA SELERA KAU....DONE!!


No comments: