Friday, February 11, 2011

Kami Sayang Rasulullah s.a.w &kami Tak sambut velentine day

Assalamualaikum dan selamat petng buat semua blogger2 sekalian...
Cik anna kembali pada petang ini untuk mengajak anda menyertai kempen yang turut cik anna sertai..
Dalam sibuk2 kita sertai contest2 yang lain,ape kata kita sama2 sertai 2kempen ini...Sebagai seorang
muslim dan saudara seagama, ada baiknya kita sama2 menyokong kempen ini...


Seperti yang kita sedia maklum, ummat islam seantero dunia akan bersama2 menyambut dan memperingati kelahiran rasul kita, Nabi Muhammad S.A.W. Tetapi suka untuk cik anna sama2 memperingati diri sendiri dan juga rakan2 sekalian untuk sentiasa berselawat dan bukan hanya apabila tibanya Maulidul rasul. Ambillah segala yang telah diajarkan Rasulullah kepada kita untuk kita amalkan dalam hidup kita sehari-harian dan panduan untuk kita supaya tidak terkeluar daripada landasan islam.


seperti banner yang saya sertakan di bawah ini, adalah kempen yang dianjurkan oleh saudara Al-hakim
disamping kita memboikot kedatangan Hari Kekasih yang jatuh pada 14/2 sehari sebelum kedatangan sambutan Maulud nabi.




"SAYA SAYANG SAUDARA SEISLAM SAYA,SAYA CINTA RASULULLAH DAN SAYA TAK AKAN SAMBUT VALENTINE DAY"

dan kempen yang kedua pula dianjurkan oleh cik sunahsukasakura. Sememangnya haram untuk
kita yang beragama islam untuk merayakan sambutan hari kekasih ini.Cik anna mmg xpenah sambut pun
sambutan ini.seperti yang kita ketahui, kerana sambutan2 seperti inilah berlakunya berbagai perkara kemaksiatan seperti yang setiap masa kita dengari apalagi bila tiba perayaan seperti ini.



Sekian coretan cik anna buat tatapan blogger2 sekalian...
Apa tunggu lagi,jom kita jalankan kempen ini..
Wassalam..

p/s: SETIAP HARI ADALAH HARI BERKASIH SAYANG..
"SATU2,SAYA SAYANG ALLAH"
"DUA2,SAYANG RASULULLAH"
TIGA2,SAYANG IBU AYAH"
SATU,DUA TIGA...
SAYANG SEMUANYA...
(^_^)









No comments: