Tuesday, October 11, 2011

BERCELARUUUUUU...

Assalamualaikum...jam sudah menginjak ke angka 1.41 pagi ketika saat aku mengarang ayat2 ini...ku gagahi jua untuk tinta pena malam ini....aku tak kisah andai ada pembaca atau tidak..pada yang menjenguk di sini, mungkin anda sering perhatikan yang aku lebih banyak bercerita mengenai keluh kesahku berbanding dari sebelum ini dimna aku banyak berkongsi dengan orang ramai dengan tips dan jugak tutorial...Sementelah kehidupan aku sudah mula sibuk,maka aku tidak punya masa yang penuh untuk berbuat demikian...sebab itulah,entry aku lebih menjurus kepada kehidupan,suka dan duka aku di sini...

semester ini adalah semester yang paling banyak duit aku keluar..huhu..dengan buku2nya...kebanyakan buku semua rm80 ke atas...tak beli,aku nak study dengan apa nanti...no more slide notes ok...you must to buy this book..said my lecturer..ok sir..i already buy your book..

Ditambah pulak dengan kegunaan harian dan subjek fotografi aku, aku agak pening memikirkan kewangan aku semester ni..bukanlah abah dan mak tak boleh support aku..memamg diorang mampu, tapi aku kalau boleh nak elak dari meminta2 dari mak abah...Ptptn aku just dapat separuh je..tu pun just dapat tolak duit yuran je..duit belanja aku memang takdelah..100% PAMA...itu yg merunsingkan aku...aku dah sedaya upaya untuk berjimat, lupakan kehendak dan utamakan keperluan..

Alhamdulillah pinjaman Mara aku dah nak dekat abis bayar..syukurlah aku hanya perlu bayar 3ribu lebih..kalau tak 25ribu jugaklah aku sepatutnya kena bayar....satu beban bakal berlalu..lepas ni bayar 6ribu plak..

plan aku lepas abis degree nak kerja terus...rasa otak aku dah makin tepu...abah aku pulak harapkan aku untuk sambung lagi belajar...hummm..entahlah...memangla hajat hati aku nak belajar lagi..tapi,mampu ke aku????semester depan adalah semester akhir aku kat uum dan lepas tu,aku dah start praktikal..6bulan...and then......not sure..Master at USM or stop study and work...kalau korang??

otak aku sangat bercelaru sekarang....rasa nak marah orang pun ada...rasa nak berjauhan dari orang ramai pun ada...rasa nakkkkkkkkk...arghhhhhh!!!!!=(

No comments: