Tuesday, July 27, 2010

Lappy ku sayang....




Assalamualaikumsmua...ape kabo? aku harap korang sume sihat2 dan sentiase gembire dsamping orang2 yang korang sayangi...aku pun alhamdulillah,sihat2 je..cume batuk tak baik2 lagi la...huhuhu...jadi langkah terbaik, sejak 2minggu ni aku dah kurang minum air sejuk...aku lebihkan minum air putih...bagus2,untuk kesihatan..hehe..

aku tak tahu nak cite ape sebenarnye..hehe..LAPTOP@KOMPUTER RIBA..sudah menjadi suatu kemestian pd zaman sekarang ni untuk seseorang tu mempunyai laptop mereka sndiri.Apa SEBABnya? 

Sudah tentulah untuk memudahkan segala kerja..apatah lagi dunia sekarang bukan lagi macam zaman2 dulu,orang buat PAPER WORK dan kerja2 lain dgn menggunakan MESIN TAIP..

zaman la ni,mane la ade lagi orang guna mesin taip kan...mesin taip pun dah jadi bahan pameran..(agaknye la..) Dengan DUNIA TEKNOLOGI yang dari hari ke hari semakin canggih, dari mesin taip ke KOMPUTER(PC) dan la ni KOMPUTER RIBA@LAPTOP..mse mula2 kuar laptop ni,kire orang2 BERDUIT je pakai...orang yang kurang berada tengok aje ler...

Tapi,kini dapat tengok pelbagai jenama laptop yang ada kat pasaran...Macam2 jenama...DELL, ACER, TOSHIBA, LENOVA, COMPAQ, HP n macam2 lagilah...orang ramai pun dah boleh beli dengan HARGA sekitar RM1600-RM2500..ni utk harga laptop student la slalunye...Macam kat UUM la ni, aku dengar satu slogan, "SATU PELAJAR SATU LAPTOP". Tengok, nak bgtahunye disini yang laptop bukan lagi suatu KEHENDAK tetapi KEPERLUAN WAJIB bagi pelajar apatah lagi student yang ambik course2 IT N MULTIMEDIA macam aku ni ha...






Masuk tahun ni, dah hampir 3tahun jugakla laptop aku ni...Aku pakai compaq pentium je..huhuhu...dalam tempoh mase aku pakai laptop ni, so far ok la..cume,time aku diploma dulu,xdela rajin sgt aku nak format2 laptop ni...masuk je UUM ni,adoiii..dah bape kali ntah aku format....habis laptop aku...harap2nye, bertahanlah sampai aku habis blaja ni...Nak beli...huhuhuhu...bnyk ag aku perlu simpan duit aku...Nak diceritakan, sepanjang minggu ni ade DUA PC FAIR bukak kat uum skang ni...3ari bukak kat MALL..5ari plak ade lagi kat DEWAN MAS...huhuhu....




aku pun ape lagi..bershoping ler beli gadget laptop...hehehe..bukan slalu pun aku dapat pi pc fair macam ni...So, disebabkan laptop aku ni dah bergaris2 (calar balar, ganaz siot pakai laptop)..aku pun beli ler jugak skin laptop...n laptop aku dah berubah wajah..macam laptop baru yg berdesign lak aku tgk..MUEHEHEHE.....Beli aku post kat FACEBOOK aku, ade lak yang igt aku beli laptop baru..miahaha...(^_^)

No comments: