Thursday, July 1, 2010

DEMAM BOLA Piala Dunia 2010..wewe..

Assalamualaikum,salam ceria salam ukhwah fillah..guano demo di umoh?sihat2 blako?kawe hrp, demo sihat la yer..ari ni kawe nok kecek sikit psl piala dunio hok dok jale lo ni..sebule ni meme deme bola blako la sek2 kaki bola tu..dan kaki2 bola ni meme kito tahu benar la dimonopoli oleh ore2 laki..ore pue pun nengok jugok..mace kawe..kawe pun ado jugok laye bola..tp,xdopla smpa mimpi pun bola..hehe..

haiii lah...maso2 lagu ni la start pkul 7stgh male smpa la 4stgh pgi esoknyo,xdok change la mok2,anok2 daro hok kaki drama tu nok natap muko hero2 n pelakon2 kesayange demo...doh,nak wat gano dok..huhu..ckp pasal bola ni, kawe minat ko team portugal..ape taknye...ade si ronaldo tu..hehe..tp,apakan daya hasrat mereka nok rampas balik piala dop kesmpaian la nmpak gayenye selepas kalah di peringkat suku akhir smsa mlawan sepanyol..aloh, se kosong jah pun...huhu...

tp,hok aku paling tabik spring la kat team dari ASIA..JEPUN..perghh, demo ingat JEPUN dop hebat ko?walaupun kaloh jugok ngn PARAGUAY dengan sepakan penalti, tapi itu dh ckup membuktikan yg demo meme hebat n tidak mudoh utk dikalahkan..nok kate kecewa,meme la ke..sie aku nengok demo..nangih demo dop dpt ke pringkt strusnye...sero kawe plok nok jerit..huhu..abah kawe ado oyak ke kawe,dulu jepun ni xdopla hebat mno..kironyo,malaysia la hebat ag...tp tu dulu...loni, haa...piala dunia pun demo msuk doh..

sbnrnyo,aku nok cite ni psl sedikit rse terkilan di hati aku mse aku balik ke teluk intan ari tu...ate,kome msti penah dengor n tahu kan menara condong teluk intan tu? tahu x?xtahu meh aku tunjuk gmbo..



haa..ni la menara condong..smbung cite balik..berdekatan dengan kawasan tu ade tempat lapang yang dijadikan sebagai mempromosikan n temapt tonton piala dunia melalui skrin layar yg besar tu..ape yang membuatkan aku geram,ade ke patut bendera2 negara piala dunia tu dipamerkan n digantung keliling menara condong tu..mcm dililit2 lak..aku paham la demam bola,tapi janganla smpai mcmtu skali..menara tu kan sebgai satu monumen negara kita..haishhh...ntahla,mungkin bagi org lain ianya suatu yg xde ape2 pun..ni pun atas pndangan aku sebagai rakyat malaysia yang mencintai warisan sejarah negara..ecewaahh..(tapi mmg aku maksudkan..lahir dri hati aku)...aku mintak maaf lah kalau ade yang kurang setuju dengan pandangan aku yg mungkin pada pandangan mata orang lain sebagai suatu yang remeh temeh..tapi TIDAK bagi aku..

hmm..tepuk dada tanye selera..erm,smpai sini dulu lah..bercampur pulak dialek aku malam ni..hehe..bukan ape..rindu pulak dengan negeri tempat aku blajo diploma dulu..kelantan....=)

SELAMAT MALAM..

2 comments:

cerita_kosong said...

ate.nak wat macam mana tue
selamat istana kuning
kat kuale
deme x wat gitu..
klu x abis kena pancung

Miss Superspecial said...

nak tgk itu menara kene lilit dek demam bola...??
dlm fb sayer ade....ehehe