Thursday, January 5, 2012

Puisi buatMu Illahi..

Assalamualaikum...



Aku kini aku yang baru..
lelahku biar Dia saja yang tahu..
tak perlu ada kamu lagi di sisiku..
sejak awalnya tak pernah ada kamu..
tapi Dia selalu menemani sejak lahirnya aku..

aku kini ingin redha dengan segalanya..
tenang hati bila Dia tempat aku mengadu..
memohon ampun  atas kesilapan lalu..
sejak itu,ingatanku bukan lagi kamu...

tapi bukannya bermakna hati ini tiada lagi kamu..
kerana Dia yang memberi rasa itu..
sukar untuk aku lemparkan jauh dari sudut hati..
sejak mula lagi telah ku tanam kamu imamku..

namun..ketentuan Dia siapa yang tahu..
dalam sujud iskthirahku sahajalah tempat aku meminta..
agar ada impian mahligai kasihku denganmu...
biar kasih sayang hanya dalam diamku..

Tautan kasihku kini,lebih adanya Dia..
yang mencipta kita hambaNya yang lemah..
apalah dayaku andai tiada Dia..
lemahlah aku tanpa Dia..

Terima Kasih pada Sang Pencipta..
Allahu Robbi...Tuhanku Yang Satu...

nukilan hati- Anna farhana-

No comments: