Followers

Thursday, August 26, 2010

GRAPHIC2..fiuhhhhhhhh...

Assalamualaikum wb.t...salam ramadhan untuk semua muslimin muslimat..semoga kita sentiasa berada di bawah naungan redha illahi...fiuuhhhhh...penat sungguh hari ni aku rasakan...so far, klas xdelah banyak mne..ade 3klas je ari ni...tapi penat gile plak rase ari ni...berlalu sudah pembelajaran aku untuk minggu ni...dan minggu depan.....balik kampunggggg...yahoooo!!!!!!hehehehe..


hmm..sebenarnye aku tengah tension dengan satu subjek yg aku amek sem ni...subjek graphic animation...hadoiiii...susahnye aku rase nak buat satu iklan yg hanya mengambil masa 5minit je..tapiiii..nak menyiapkannya...huhuhuhu..susahhh...hmm..tapi,tulah namanya cabaran....sebenarnye,seronok jugak subjek ni..n mmg suatu yg menarik kau tertarik memang debommm lah...nak menghasilkan sebuah cerita atau katun mmg bukan mudah sebenarnye...alaa..mcm katun upin ipin tu..haa...tu la namanya katun 3d..huhu..asalnye mmg aku rase mcm nak give up je...ntahla..aku pun xtahu nape aku masih boleh bertahan...hehehe..nantilah..suatu mase dah siap nnti,aku postkan di blog aku ni utk tatapan korang..doakan kemenangan aku dan rakan2 aku yg lain dlm competition 3d tu nanti..amin ya rabb...

Wednesday, August 25, 2010

MARHABAN YA RAMADHAN...





Assalamualaikum w.b.t...salam ukhwah buat semua...alhamdulillah..sudah masuk hari ke-15 Ramadhan kita berpuasa...Cepat sungguh masa berlalu...baru hari ini aku berkesempatan menjengah sebentar ke laman ku ini...syukran pada yg sudi singgah..


Pada malam ini,ingin aku kongsikan dengan kalian HIKMAH BERPUASA..Banyak sebenarnya hikmah yang boleh kita perolehi daripada berpuasa...Apabila berpuasa, kita dapat mencegah mata kita untuk tidak melihat segala sesuatu yang diharamkan oleh syari'at Islam atau melihat sesuatu yang dapat melupakan kita untuk ingat dan berzikir kepada Allah.Berpuasa juga dapat melatih kita agar selalu menjaga lisan/mulut agar tidak berbicara bohong, membicarakan aib orang lain atau mengadu domba. Kita seharusnya mengelakkan diri kita daripada menceritakan keburukan orang lain.Selain itu, kita juga seharusnya menjaga telinga kita daripada mendengar segala sesuatu yang diharamkan oleh syari'at islam. Kita dituntut agar sebahagian anggota tubuh badan kita agar tidak melakukan perbuatan haram. Saat perut kita berpuasa,tangan dan kaki kita juga turut ikut berpuasa dengan tidak melakukan perbuatan haram dan melangkahkan kaki kita ke arah tempat yang diharamkan. Sebagai seorang hamba Allah, kita dilatih agar tidak berlebihan dalam urusan makan dan minum sekalipun yang kita makan dan minum itu adalah merupakan makanan dan minuman yang halal dan didapatkan dengan cara yang halal. Dengan berpuasa,setiap kali kita selesai berbuka puasa,maka dalam hati kita perlu dibiasakan punya perasaan khuatir/gundah antara takut dan harapan. Kerana kita tidak tahu apakah puasa kita dapat diterima Allah dan termasuk dalam golongan AL-MUKORROBIN yakni  orang-orang yang dekat dengan Allah atau sebaliknya iaitu puasa yang kita laksanakan tidak diterima oleh Allah sehingga kita tergolong dalam kalangan golongan AL-MUTAKOWWITIN yakni orang-orang yang mendapat murka-Nya. 

Semoga sedikit info ini dapatlah kita memuhasahkan diri kita dengan segala yang kita lakukan pada hari ini. Wallahualam..

Monday, August 16, 2010

PUTARAN MASA....

Assalamualaikum sume...Hmm..dah lame betul aku xupdate blog ni...oleh kerana ksibukan yang melanda aku menyebabkan aku xdapat nak melawat blog aku ni...ni pun aku ade dlm klas lab...huhuhu...bukak la kejap...hmm...korang dapat rase x yg putaran masa semakin cepat....sedar xsedar kita dah pun berada dlm bulan mulia,Ramadhan Al-Mubarak...yer,dah tentukan aku sgt2 sayangkan bulan ni...bulan yang pnuh keberkatan...berbalik kepada perasaan aku dengan ape yg aku rase ni aku terfikir sejenak...kita dah berada di dunia akhir zaman...petanda2 yang semakin banyak dapat kita lihat sekarang....Ya Allah ya TuhanKu..Ku pohon,jikalau tiba ajalku nanti,matikanlah aku dalam islam...dan dalam keadaan yang baik...amin....

semester aku sibuk betul!!!banyak sgt xciment aku kene buat..xkirela individu punye ke...group pun ade...kadang2 aku rse letih jugak dan pernah jugak mengeluh....tapi,bile pikir2 balik,kenapa aku perlu mengeluh..aku sptutnya tahu sblm aku ambik keputusan msuk u lagi yg sebagai student,mmg akan busy dgn tugasan2...sepatutnye aku kena bersyukur sbb berkesempatan belajar lagi...ramai mmber aku yg xdpt smbung blaja..samada fktor keluarga ataupun xdpt tawaran..so,BANGUN FARHANA!!!!!KUATKAN AZAM DAN SEMANGATMU!!!!KALAU ORG LAIN BOLEH...DAH TENTU KAU PUN BOLEH.....OK!!!!

klah....sampai sini dulu...assalamulaikum..selamat menyambut ramadhan al-mubarak...(^_^)